Blondinbellas föreläsning

Idag hade Blondinbella föreläsning på universitetet och jag, Annika, Ida och Frida (och några hundra andra) var där och lyssnade. Hon berättade om sin blogg, sina företag och om hur man blir framgångsrik. Det var väl egentligen inget nytt, om man har läst hennes blogg ett tag.




Jag tycker att hon var en duktig föreläsare som var rolig att lyssna på och fin att se på. Efteråt var det frågestund och jag vågade till och med ställa en fråga. Hon fick några frågor av typen "Det är din pappa som sköter dina företag va?", vilket jag bara tycker var onödigt. Sticker det så mycket i ögonen att se en ung, snygg, framgångsrik och extremt ambitiös tjej föreläsa behöver man väl inte gå dit. Men de gick väl dit bara för att få trycka till lite grann.

Kommentarer
Postat av: Olov

De elakare frågorna tycker jag känns tämligen nödvändiga. Förtroendet för någon som gjort "karriär" genom att pracka på ytliga 14-åringar kläder känns väl sådär. Speciellt när bloggen redan från början bara varit en lyckad investering av en marknadsmedveten far. Att hon svängde runt sina lurviga i kvällspress och Let's Dance förstärker knappast heller hennes etos.



Jantelagen är irriterande och det är tråkigt att vara cynisk, men någonstans vid Blondinbella drar jag fan gränsen.

2010-01-26 @ 20:15:22
Postat av: Anna

Jag älskar Blondinbella. Var dock inte och såg henne men jag håller med dig Elin, jag tycker att det är jävligt onödigt att folk lägger energi på att fråga om hennes pappa. Det är som att människor lätt glömmer bort att tjejen faktiskt bara är 19 år. Jag tycker att hon är fantastiskt och även en bra förebild, så det så! :)

Postat av: Olov

Vad tur att man får tycka olika. Om mina framtida tonårsbarn fick Blondinbellor eller Kissies som sina förebilder hade jag gjort mycket för att ändra på saken. Av samma anledning som mina barn knappast kommer att leka med Barbie-dockor, eller få lägga alla sina slantar på en Gucciväska.

2010-01-27 @ 17:09:12
Postat av: Elin

Åh nej vad hemskt att småtjejer lägger pengar på kläder eller väskor. Helt galet hemskt liksom.

2010-01-27 @ 23:12:15
URL: http://eliste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback