Würzburg del 9

På onsdagen hade vi sista chansen att utforska Würzburgs nattliv, så då blev det fest!
 Martin, jag och Hanna på förfest
 Vadde, Johannes och Frida
 Ölflaskan välte och all öl hamnade i den tomma snackslådan
Hela vistelsen hade jag tjatat om att vi skulle gå ut på ett "snyggt" ställe. Äntligen fick jag som jag ville och vi gick till Odeon Lounge där vi tjejer kom in gratis medan Johannes fick betala för att han var kille. Helt sjukt. Lokalen var i alla fall precis vad jag ville ha.
 Snygga lampor till exempel!
 Ajlin, Elfriede och Hanna Montana!
 Posing
 Sen drack vi alkohol och dansade tills klockan var fyra...

...vilket jag ångrade dagen efter då vi var tvugna att stiga upp klockan åtta och göra besök på en Kinder- und Jugendfarm. Usch, vilken hemsk förmiddag det var. Jag var trött och bakis, det regnade och var kallt och stället vi besökte var så himla fult och äckligt.
 Stackars barn som var där...
 Risiga stugor
 Hanna var inte heller så road?
 Vi var tvungna att träffa djur...
 Inte direkt min kopp te
 Men Frida fick en ny kompis!

Det var så skönt när vi var klara där och jag fick gå hem och lägga mig och sova!

På fredagmorgon började resan hemåt, och självklart var det ju fint väder i Würzburg då efter att det hade regnat en hel vecka...
 Christopherus-Haus, där vi bodde
 
Det var två mycket roliga veckor i Würzburg, trots fullbokat schema, dåligt väder och skabbigt boende. Vi har lärt oss mycket och förhoppningsvis blivit mycket bättre på tyska!

Och att få träffa Oberbürgermeister är ju faktiskt jäkligt stort.

Kommentarer
Postat av: Frida

yes! då har du idag avklarat....bara ca 30 dagar kvar. OBM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback