Snart avfärd...

Nu börjar det dra ihop sig för avfart. 21.50 går bussen mot Vännäs, där vi måste vänta i ungefär en och en halv timme innan tåget mot Stockholm går 23.55. I morgon bitti kommer vi fram till Stockholm och flyget från Skavsta går vid ett-tiden. Framme i Tyskland ska vi vara kl 16. Jag hoppas att jag har kommit ihåg att packa allt som jag behöver, och med tanke på resväskans densitet borde jag ha det och mer därtill.

Det kommer att bli en jobbig natt och morgondag, det är jag inställd på. Hoppas, hoppas att jag kommer att kunna sova i alla fall lite på min sittplats. Lite jobbigt kommer det att vara att åka iväg, hemmakär som man är och separationsångest som man har, men tack och lov är jag samtidigt så peppad på att åka så jag tror att det överväger. Tur också att man har världens spralligaste Frida med sig, som är rätt duktig på att liva upp tillvaron. :)

Vår lärare skulle försöka fixa så att vi kan använda Internet på våra rum nere i Tyskland, så förhoppningsvis kommer jag att kunna blogga därifrån och befinna mig på msn och skype. Jag tror att vi kommer att köpa tyska sim-kort där nere, så att vi kan sms:a och ringa hem lite billigare. Jag återkommer väl om telefonnummer i så fall.


Puss på er, sötnosar, tills nästa gång vi hörs!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Gud

Puss på den!

2009-03-02 @ 12:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback