Julhelgen

Jag hade tänkt lägga upp bilder från juldagen, men det är visst något fel med bilduppladdningen som vanligt, så det gick inte särskilt bra. Får prova det lite senare helt enkelt.

Julhelgen har i alla fall varit jättebra. Jag fick fina julklappar av tomten och jag har verkligen intensivumgåtts med släkten under de här dagarna.

Riktigt trevligt var det igår, när tjocka släkten var hos farmor och åt julbord, men det blev en hel del action också. Kusin Pär och hans tjej Sandra hade med sig sin katt Nelson som är ett par månader gammal och pappa hade med sig sin gråhund Tara som gärna ville nosa lite på katten. Katten var inte lika förtjust i den idén och satte av i hundranittio mot vardagsrummet och Tara var inte sen att haka på. Vi hörde bara ett kras av hur en vas åkte i golvet och sen störtade katten in i rummet med hunden efter sig. De sprang runt bordet och katten hoppade upp på mig och tog sats för att sedan springa längs väggen och över en bokhylla. Katten sprang sedan in i julgranen med hunden efter sig och julgranen välte. Julgransbollar flög i golvet och gick sönder. Jag blev chockad och ställde mig upp i soffan och kollade på spektaklet; tänk er en tecknad film. Pär och Sandra försökte få tag på katten och pappa försökte ta tag i Tara, vilket de till slut lyckades med.

Efteråt såg det ut som ett slagfält med liggande julgran och skärvor överallt och stackars katten var livrädd. Jag hade fått ett klössår på armen och min kusin Adam, som är kattallergiker, fick ett klössår på foten som svällde upp. Helt galet. Men ganska underhållande. Hoppas bara att lilla Nelson inte fått men för livet.

Ja, det var väl det mest händelserika som hänt under de här dagarna. Ikväll ska jag äta middag med familjen och sen blir det spelkväll hos Malin.

Bilderna från juldagen kommer som sagt lite senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback