Inget sug

Det här med mat är ju ett jävla bök. Jag äter fortfarande så lite kolhydrater som möjligt (förutom vissa undantag på helgerna), men det är inte därför jag tycker att det är jobbigt. Jag märker snabbt av när jag måste äta, genom att jag blir trött och okoncentrerad, men jag tycker inte att själva ätandet är någon större njutning (trots att maten som jag nu äter faktiskt är godare än den jag åt tidigare). När man inte äter kolhydrater får man inte samma "sug", vilket förstås också är väldigt skönt.

Nej, det känns bara jobbigt att gå och handla, laga mat och diska. Och väldigt onödigt känns det att lägga ner pengar på mat. Just nu önskar jag bara att det fanns ett piller som stillade hungern och innehöll all nödvändig näring.

Kommentarer
Postat av: Malin

Tyvärr känns det som att GI-maten är väldigt dyr... Jag och Jonas har dock testat GI-recept (ur "våra bösta GI-recept av den här snubben och en tjej, tror du har den receptboken) tre dagar på raken nu (fyllda paprikahalvor, Salamifylla kycklingfileér med gratinerade grönsaker samt fisk med rädis- och broccolisallad. Urgoda rätter verkligen! (fast blir bara GI till middag eftersom att jag jobbar på dagis nu och äter där)

2008-10-08 @ 22:21:57
Postat av: Malin

För övrigt så tror jag inte det handlar om GI-maten som gör att du förlorar din lust, jag brukar känna samma sak men det har mer med vanlig uttråkning att göra än med själva maten. Ut och köp dig en ny receptbok! :D

2008-10-08 @ 22:23:52
Postat av: Elin

Eftersom man inte äter socker, så försvinner ju sötsuget iaf! :) De där maträtterna lät ju jättegoda! Själv kör jag ganska billiga och ospännande varianter av low carb. Fast ibland lyxar jag till det med lax och kyckling också förstås. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback