Mitt andraämne

Efter gårdagens historieföreläsning blev jag så stimulerad av all fakta att jag kände att jag vill ha historia som mitt andraämne. Och de senaste veckorna har allt handlat så mycket om skolpolitik att jag har känt att jag vill ha samhälls som mitt andraämne, för det är ju så jäkla intressant. Engelska lockar också med jämna mellanrum.

Vilket andraämne man ska ha är ju minst sagt av stor betydelse, så det är väl inte så konstigt att man blir velig och lite ångestfylld ibland. Men jag tror att jag trots allt är ganska nöjd med mitt val att ha tyska som andraämne. Jag tycker att språkin(/ut)lärning är jättekul och det är vad jag vill jobba med. Och det är ju vad som borde styra ens val. Dessutom tror jag att tyskan på universitetet kommer att vara både stimulerande och rolig, och säkert ganska ansträngande. Jag är i alla fall pepp. Även om jag nog, om det var möjligt, helst skulle läsa en massa ämnen.


Kommentarer
Postat av: Ida

Skulle tyskan kännas fel när du börjat läsa är det ju bara att byta =) Å om vi skulle ledsna på våra ämnen i framtiden kan vi ju alltid komplettera med ett nytt. Kanon ju!

2008-05-20 @ 14:26:07
Postat av: Elin

Jo, det har du rätt i. =)

2008-05-20 @ 15:19:49
Postat av: Sandra

Om man ska se till chansen att få arbete är väl tyska bästa valet? Det känns som att det kan vara av stor betydelse. Samhälls tycker jag själv är superkul men då skulle det ju bli en termin extra...

2008-05-20 @ 18:44:59
Postat av: Elin

Ja egentligen ska man väl läsa matte eller nåt sånt ämne. Men det känns inte riktigt aktuellt. ;) Vet inte riktigt hur det ser ut annars, men hoppas att tyska är ett bra val även på det sättet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback