Att vara kvällsmänniska

Ungefär nu börjar eldprovet. Jag har kommit hem från skolan, ätit lunch och borde nu börja skriva på skrivuppgiften. Jag har sovit max sex timmar i natt och är därför helt borta. Jag skulle kunna somna om jag bara skulle luta mig lite mer ner i soffan. Men det har jag inte tänkt, för då är det kört med sömn i natt också. Jag kommer att vara så här trött fram till middagen ungefär och jag ska försöka härda ut. Sen vänder det och jag blir pigg. Och då är jag pigg hela kvällen. Även när jag går och lägger mig vid 23-tiden.

Man skulle kunna säga att det är lika jobbigt för en kvällsmänniska att ha lektion kl 8 som det skulle vara för en morgonmänniska att ha lektion kl 23. Tur då för morgonmänniskorna att hela samhället är anpassat efter dem.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med dig elin, jävla morgonmänniskor som har det så bra :)

Hoppas det går bra så här sista rycket på skolan. Vi lämnade just in vår uppsats idag så nu är det bara att hålla tummarna! sköt om dig! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback