Meteorologen

Jag är ju som en levande väderleksrapport för tillfället. Jag är lite som en pensionär som som inte har annat att göra än att kolla vädret. I ett par veckors tid har jag kollat på smhi.se flera gånger om dagen. Jag har kollat tiden för solens upp- och nedgång och räknat ut hur länge det kommer att vara ljust ute veckan därpå. (Solen är uppe nästan sju timmar längre nu än i januari. Idag går solen ner 17.28.)

Nu är jag mest besatt av temperatur och nederbörd. Jag vill att snön ska försvinna, så regn är ganska bra. Men om det blir minusgrader efter det regnat är det inte lika bra, för då blir det så halkigt. Sol och några plusgrader vore det bästa. Men allt förutom att det snöar funkar.

I veckan kommer vi nog inte att se mycket av solen. Temperaturen kommer att ligga kring noll och det är möjligt att det kommer lite snö på fredag. Och på lördag blir det förmodligen lite kallare igen.

Fler uppdateringar kanske kommer senare i veckan.

Kommentarer
Postat av: Lisa

såg att det söks sommarpersonal till bolaget i Skell. Det skulle väl passa dig utmärkt?! :)

Postat av: Elin

Haha, ja det kan man ju tycka! Har de lagt ut på ams eller?

2008-03-12 @ 12:46:59
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Lisa

jajemän!

2008-03-13 @ 08:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback