Mäns hygien

Jag tycker egentligen inte om att generalisera och att dra alla över en kam, men visst fan är det så att (de flesta) killar här sämre hygien än tjejer? Här är mina fördomar:


  • Killar ser det som något nödvändigt ont att duscha.
  • Killar borstar inte tänderna när de stiger upp, om de inte ska träffa folk. (Inte använder de tandtråd heller.)
  • Killar torkar sig inte efter att de kissat. Alltså seriöst, även om man skakar av den försvinner inte allt kiss.
  • Killar torkar sig inte i röven tills papperet är helt vitt. Därav fartränder - det äckligaste som finns. Fy fan. Har ni någonsin sett fartränder i ett par trosor?
  • Killar tvättar sig inte om händerna efter att de har varit på toa.
  • Killar diskar inte noga, vilket resulterar i att man får diska om sen.
  • Killar städar inte heller noga och förstår inte poängen med att skura golven. "Man kan väl sopa." What???

  • Och varför det är så svårt att stänga toalocket är en gåta i sig. Jag trodde förut att det bara var en myt, men alltför många killar har bevisat mig fel.


    Kommentarer
    Postat av: Olov

    Vilket jävla mambo-jambo. Vad är detta för dagiskategoriseringar?

    2008-01-12 @ 15:42:01
    Postat av: Elin

    Jag utgår bara från mina egna erfarenheter. Men jag vet ju att du är en hygienisk kille, Olov.

    Postat av: Lisa

    Jag ser det som något nödvändigt ont att duscha. Om det fanns ett piller man kunde ta som gjorde en ren, skulle jag vara storförbrukare. Emil duschar en kvart om dagen. Minst.

    2008-01-12 @ 15:49:46
    URL: http://lisalu.blogg.se
    Postat av: petra

    jag håller med, så djävulskt...
    p.s. Du rockar fett elin( du och dina foppa ;) )d.s.

    2008-01-12 @ 22:41:33
    Postat av: Fröken Ostkrok

    Word!

    2008-01-13 @ 03:29:36
    URL: http://minvarld.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback