Jag vill resa

Igår åkte Sara hem till Kalmar igen. Idag är hon i Helsingborg, där hon ska vara tills på måndag då hon åker till Costa Rica med några kompisar. I fem veckor ska de vara där och surfa och ha det hur jäkla schyst som helst.

Igår åkte mormor och morfar till Cypern, där de ska vara i lite drygt tre månader. Det är något som de gör varje vinter för att komma iväg från kylan. De passar även på att banta lite när de är borta. Så vill jag också göra när jag blir pensionär (inte främst banta då).

Jag får nöja mig med att åka tillbaka till Umeå. Jag hoppaas dock att jag får jobb som lärare när jag är färdigutbildad och då börjar tjäna lite pengar. Då ska jag resa på varenda jäkla lov som man har. Ett sommarlov i Italien, ett höstlov i England, ett jullov i Thailand, ett sportlov i Österrike och ett påsklov i wherever. Det blir chill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback