Tisdag

Idag har jag och Jonas vikarierat på en mattelektion. Jag blev glatt överraskad när jag upptäckte att högstadiematte är en baggis. Jag var till och med riktigt haj på det här med kubikdecimeter och liter och grejer.

Man borde egentligen bli mattelärare. Man har en lärobok att följa, vilket underlättar planeringsarbetet avsevärt, och svaren är rätt eller fel, vilket gör det mycket lättare att rätta och bedöma. Däremot tror jag inte att det är lika roligt.

Tre dagar kvar av praktiken nu.

Kommentarer
Postat av: ylva

Det är ju det jag sagt. Matte is the shit! Bara rätt och fel, inge "beror på hur man ser det" eller "ibland kan det ju vara så, ibland inte". Ska kolla vad univ har för sommarkurser i matte :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback