Man måste komma ihåg att höra av sig

Jag gillar inte att blogga om mitt eget bloggande, men jag måste bara säga att det är tråkigt att det är en sådan envägskommunikation. Många av mina vänner känner det säkert som att de pratar med mig varje dag eftersom de läser vad jag har för mig och sådär. För mig kan det å andra sidan kännas som att det var väldigt länge sedan jag pratade med dem, om inte de också bloggar förstås.

Och sen är man ju oftast dålig på att höra av sig, och de som läser ens blogg kanske inte känner så stort behov av att höra av sig eftersom de vet så mycket om vad jag gör. Ibland kommenterar de ju förstås för att visa att de "är med". Då blir det väl i och för sig mer av en tvåvägskommunikation.

Men eftersom jag inser att inte alla mina vänner, som jag inte träffar så ofta, också kommer att börja blogga ska i alla fall jag bli bättre på att höra av mig. För det känns tråkigt att inte veta hur de har det.

Jag tänker i alla fall på er, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback