Läsning...

Idag är det läsning som gäller. Det är tydligen massor att plöja igenom inför morgondagens litteraturseminarium och jag hade i alla fall tänkt läsa en del av det.

Jag tror inte att jag ska gå den här påfartskursen i tyska som har börjat nu. Jag behöver inte ha läst den för att läsa Tyska A i höst och är därför inte helt motiverad. Och man måste vara jäkligt motiverad för att orka göra alla läxor och examinationsuppgifter. Dessutom krockar en muntlig examinationsuppgift och den avslutande tentan med examinationer i min heltidskurs, som jag ju måste prioritera.

Så i stället för att läsa påfartskursen har jag tänkt läsa lite av den tyska skönlitteratur som man läser under A-kursen i höst. Jag har lånat Elfriede Jelineks "Die Liebhaberinnen" och Franz Kafkas "Die Verwandlung" som jag ska försöka ta mig igenom. Har börjat på den förstnämnda boken och det går faktiskt helt okej, så länge man har ett lexikon i närheten det vill säga..!

Nu är våren här förresten. Eller det kanske inte verkar så idag, men resten av veckan kommer att vara hur bra som helst. Soligt och varmt ska det bli. Hur grymt som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback