Knasasiat

Idag har jag haft inskolning på Glitter och fått lära mig hur man gör när man öppnar butiken. Det är ganska många grejer att tänka på, men det ska väl klarna så småningom. Hursomhelst var det jätteroligt. Jag gillar verkligen att jobba med försäljning och tror att jag kommer att trivas riktigt bra. På tisdag ska jag dit igen och lära mig hur man stänger.

Innan jag åkte hem från stan gick jag och handlade på Hemköp. Där träffade jag en väldigt knasig asiat. Han pratade med mig i ungefär en kvart innan jag lyckades ta mig därifrån. Han var väldigt intresserad av Sverige och vilka matvaruaffärer som är svenska. Han verkade lite besatt av reser och vad som var svenskt till ursprunget och ställde frågor om varför norrmän är blondare. Han hävdade också att människor från Skellefteå är blondare än människor från Umeå (?). Sen blev han förvirrad över hur min mamma kan vara svensk, när hon är född i Norge. Och vad var mitt ursprung? Är min pappa blond? När jag frågade var han kom ifrån sa han att han var en blandras. Kanske var därför han var så besatt. Det slutade i alla fall med att han frågade om han fick vara med och hitta på nåt nästa helg. Jag sa att jag skulle till Skellefteå då och att det inte gick, varpå han blev generad och jag gick därifrån.
Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback