GI - vecka 3 - dag 2

Jag kommer att köra den hårda varianten med minimalt med kolhydrater även denna vecka, och kanske även nästa vecka. Ett undantag kommer att vara på lördag då jag inte vill bli så full eller bakis som i helgen, så då kommer jag att äta lite quinoa, eller liknande med lågt GI.

Jag tycker inte att det är så jättejobbigt faktiskt. Jag har inget sötsug och är oftast mätt. Det enda är att det är lite krångligt med matlagningen och det blir jättemycket disk. Jag är lite less på kyckling, broccoli och allt annat jag ätit i mängder och känner att det skulle vara trevligt med lite variation. Kör fortfarande med omelett och bacon till frukost och har vant mig helt vid det. Längtar inte efter något annat ens.

Humöret och energin är väl sådär. Då blodsockret alltid är lågt får man ju inga sockerkickar direkt och jag är inte lika på topp som jag brukar vara. Men det kommer ju att ändras när jag börjar äta mer kolhydrater. Sömnen är inte heller riktigt som den ska.

Vikten har jag inte någon koll på just nu. Vill vänta några dagar efter att jag druckit alkohol innan jag ställer mig på vågen igen. Men jag tror att det går åt rätt håll. Man kan bli lite otålig bara. Vill ju få på mig alla mina kläder nu! Men det är bara att härda ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback