Konsten att få till det

Läste just en artikel på Aftonbladet som handlar om att personer som har haft många one night stands har lättare att få napp på krogen. "Ett stort antal bekantskaper mellan lakanen ökar sannolikheten att få ännu mer sex", står det. Enligt en forskare beror detta på att man får bra självförtroende, vilket leder till ännu fler ragg. Det beror också på tur i början av raggningsperioden, säger han och jämför framgångarna med monopol. Har man tur i början blir det ofta så att det går bättre och bättre senare också.

Jag tror att det kan stämma ganska bra. För visst är det ofta samma personer som alltid lyckas få till det? Och andra personer har fastnat i något slags ond cirkel där de aldrig träffar någon. Jag tror att dessa personer (om de vill få napp lite oftare) kanske måste dra hem en random någongång, utan att vara speciellt kräsen, bara för att få in takterna lite. Sen kanske de kan börja välja och vraka.

Kommentarer
Postat av: Olov

Samtidigt kan man se det som så att de som alltid "lyckas få till det" ofta ter sig till primater och andra jävligt tveksamma individer. Kräsenhet kan nog också vara något som främjer personlig integritet, självkänsla och på så vis också,indirekt åtminstone, självförtroende. Vissa personer som man snabbt konstaterar sitter fast i den onda cirkeln du nämner, är kanske de som säkrast kommer finna någon som verkligen betyder något. Så jag är kluven till artikeln och påståendet. Och jag vet inte alls varför jag skriv så lång kommentar. Sjukt. Måste nog sova.

Postat av: Elin

Lägg märke till att jag skrev OM man vill få napp på krogen oftare. Är man ute efter att hitta sitt livs kärlek kanske det inte är nån poäng i att dra hem en massa randoms från krogen. Eller man vet ju aldrig, kanske visar det sig att en av dem är just det.

2007-09-19 @ 12:09:58
Postat av: Annika

Haha, men Elin! Inte kan man släppa på standarden för att öka chanserna att få till det ;P Förresten! Jag är fortfarande så sjuk, så jag kommer inte på hänget ikväll :/ hoppas vi kan ses när du e tillbaka från Ske-å sen!

2007-09-19 @ 12:12:13
URL: http://annikki.blogg.se
Postat av: Ida

Elin, det verkar ju som att onsdagshänget inte blir av ikväll. Ska vi ta det hos dig nästa onsdag istället? Visst är du i Umeå igen då? För iaf jag är ju sugen på din kladdis :P

2007-09-19 @ 12:41:27
URL: http://ididoodi.blogg.se
Postat av: Elin

Vi säger så! =)

2007-09-19 @ 12:48:38
Postat av: Olov

Jo fast jag var lite otydlig. Med betyder nåt menar jag inte livs kärlek. Det kan vara någon som har utbyte med, någon är som är fett snygg, helt enkelt någon intressant. Om det är kärlek eller inte är skit samma. Att börja plocka folk bara för att de kan vara villiga tror jag inte är ett vinnande recept. Om man nu inte som kvinna ser ut som Robert Wells.

2007-09-19 @ 14:14:28
Postat av: Elin

Nämen självklart ska det va en fräsching man drar hem. Menar bara att personen inte behöver vara perfekt.

2007-09-19 @ 17:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback