53 respektive 35

Jag hade ju nästan glömt bort hur roligt det här med LIX-värde är! Jag har inte räknat LIX-värde på mina texter på hur länge som helst och råkade komma på det för en stund sedan.

LIX-värdet beräknar alltså hur svår en text är, beroende på hur långa ord och meningar den har.

Min hemtenta har nu LIX-värdet 53. Intervallet för svår text ligger mellan 45 och 54 och det innebär att min text räknas som svår, på gränsen till mycket svår. Att den ligger på gränsen till intervallet för lagböcker och avhandlingar kanske är lite oroande, men jag tycker också att det är lite kul.

LIX-värdet på det här inlägget är 35, vilket innebär att den är medelsvår, på gränsen till lätt.

Beräkna ditt LIX-värde
här

Kommentarer
Postat av: Ida

Min hamnade på 48!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback