Det är inte varje dag jag har olja på händerna

Ni kan inte gissa vad jag, Anna och Sandra har gjort ikväll. Men jag tänker säga det ändå:

Vi bytte däck på en bil. Alldeles själva.

Sluta se så chockade ut.

Precis i korsningen i Stackgrönnan stod det på displayen i bilen att det var punktering på ett av däcken. Det fanns inte så mycket att göra förutom att stanna bilen och försöka se vilket däck det var. När vi trodde att vi hittat rätt däck (och jag blir riktigt irriterad om det skulle visa sig att det är fel!) tog vi fram reservdäcket och alla grejer som man behöver för att byta. Domkraften var ett jäkla mysterium och jag tror den längsta tiden gick till att försöka lista ut hur det funkade. Fälgkorset var inget kors utan en pinne, som endast kunde rubba muttrarna om jag eller Sandra ställde oss på den. Tror inte att det skulle ha funkat med Anna.

Hursomhelst lyckades vi till slut lossa på muttrarna, hissa upp bilen och byta däcket. Ni skulle ha sett hur vi vevade och stånkade. Ni skulle inte ha känt igen oss.

Nu är jag så jäkla nöjd med min prestation att jag funderar på att börja jobba som bilmekaniker.

Kommentarer
Postat av: Malin Berglund

Jag kan inte sluta se chockad ut. Allvarligt. själv hade jag nog klarat däcket, har trots allt bytt mellan sommar- och vinterdäck ett par gånger (även om jag alltid är rädd att muttrarna inte sitter ordentligt när jag ska köra iväg), värre hade det varit att hissa upp bilen. Det har alltid pappa fixat :)
Men det är väl som det ska va, en bra kvinna reder sig själv, eller ja - tre bra kvinnor reder sig själva ;)

Postat av: Sandra

Nej Malin, en bra kvinna har en man som fixar sånt. Kanske bra att kunna ändå, men ack så bubla tråkigt.

2007-07-31 @ 22:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback