En galen idé

Idag är första gången som jag stannat hemma från skolan och är då nojig över allt jag kan ha missat. Har hostat hela natten och haft så ont i halsen att jag inte kunnat prata. Höll på bli galen för att jag inte kunde sova så jag provade många saker för att lugna halsen, till exempel: drack varmt te, smälte isbitar i munnen, gurglade i saltvatten (usch) och åt glass. Inget funkade särskilt bra så jag låg mest och vred mig istället.

En bra sak med att ligga och våndas nästan en hel natt är att man hinner tänka ganska mycket. Jag började fundera på mitt andraämne och kom äntligen på det självklara: tyska! Jag tycker att tyska är jättekul och jag älskar grammatik. Dessutom kommer det att behövas lärare i moderna språk och det är få som utbildar sig till tysklärare. Det enda problemet är att jag har glömt så mycket. Jag skulle vilja uppdatera mig lite innan jag ska börja läsa det (om det nu kommer att bli...känner mig lite febrig, så det är möjligt att jag skrattar åt den här idén när jag blivit frisk...). Just nu känns det iaf jättebra!

Jag vill verkligen kunna fara till skolan imorrn! Ska ha föreläsning i språkhistoria och läraren sa att det är svårt att klara hemtentan om man missat föreläsningarna. Så jag hoppas att jag kan sova i natt och att jag orkar ta mig iväg imorrn. Såg att det skulle bli riktigt kallt imorrn, huvva!

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Ida

Du missade INGENTING! :)

Postat av: Anonym

Men gumman då, antar att det inte blir nån pilates då för din del. :( Jag tycker att tyska låter som en bra idé. Det är nog få som överhuvudtaget tycker att tyska är kul! :)Krya på dig så ses vi snart! Mitt kort går ut på fredag btw, och jag har inte bestämt mig än om jag ska förlänga eller börja på campus...

2007-01-22 @ 15:28:00
Postat av: Sandra

Läs tyska du, så har du kanske bättre chans hos Günter. hoho

2007-01-22 @ 22:35:21
URL: http://www.nyhamn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback