Mitt kusinbarn

För första gången tror jag nu att jag ärligt kan säga att det bästa med julen är att träffa familjen och vännerna, vilket är det enda jag har gjort de senaste dagarna. Det var länge sen jag umgicks med  mormor, morfar, farmor, kusinerna och deras familjer så intensivt. Och igår fick jag träffa min nya släkting - min kusin Emmas och hennes kille Johnnys dotter som föddes för en vecka sen. Liv Stenberg ska hon heta.

 Liv hos mamma.
 Hos gammelfarmor.
 Så liten och söt man kan vara.
 Börjar din biologiska klocka ticka, Erik?
 Den här tjejen kommer att få mycket uppmärksamhet.
 Viktor och Erik busar.
 Både Pär och jag var lite slitna.

Det var en rolig kväll igår. Extra roligt var det när Emma kallade Åsa för gammelfaster, vilket inte var så uppskattat. Kul var det också när vi diskuterade ögonfärg och pappa säger: "Men Elin, vad konstigt att inte du fick bruna ögon. Din mamma som har så JÄTTEbruna ögon!". Mm...för det har ju betydelse hur bruna ögonen är när de går i arv.

Nu ska jag plocka mormors ögonbryn. Inte fullt så kul.

Kommentarer
Postat av: Fröken Ostkrok

Vilken söt liten plutt.
Men det är konstigt att alla smånykläckta små krabater ser så likadana ut.
Jag lovar att den dan jag trycker ut en liten 3kg klump så skulle du he dem på rad så skulle jag säkert inte känna igen vilken som är min.
Ja om jag inte i smyg ritat ett litet kryss mellan tårna..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback