Mitt första U

Så länge jag kan minnas har jag varit en sån som inte har tagit mig för att plugga inför ett prov förrän dagen innan provet. Jag har väntat in i det sista med att skriva uppsatser, hemtentor och andra arbeten. Och alltid har det gått vägen. Så jag har länge tänkt att det skulle vara bra för mig om det någon gång inte skulle gå bra, så att jag kanske skulle lära mig att ha lite framförhållning när det gäller mitt pluggande, så att det alltid behöver bli så stressigt.

I sommar läste jag inte någonting på min kryptologikurs förrän kvällen innan. Jag gjorde lite drygt hälften av alla instuderingsfrågor och pluggade in ungefär hälften av det. Så jag blev ju inte direkt överraskad när jag idag fick veta att jag inte klarat tentan. Och jag blev inte alls besviken eller arg på mig själv. (Låt mig bara tillägga att om det hade varit en tenta som har med svenska att göra hade jag blivit helt förkrossad.)

Den ena frågan är nu om jag ska orka plugga mer och göra omtentan på onsdag. Jag behöver ju inte den här kursen och jag tror inte att det blir några konsekvenser med csn om jag inte klarat den. Dessutom har jag mina böcker i Umeå, så tisdagkväll är den enda dag jag kan plugga mer, med tanke på flytt och allt. Det känns dock onödigt att inte få ett betyg i en kurs som jag ändå lagt ner tid på; stigit upp tidigt på morgnarna och inte minst köpt en bok för 900 spänn till.

Den andra frågan är om jag lärt mig att börja plugga i tid till nästa gång. Jag är mycket tveksam faktiskt. Med kryptologikursen kan jag ursäkta mig med att det är en mattekurs som inte har egentligen någonting med språk att göra, och att det var därför jag inte klarade den. Jag tänker att om det hade varit en svenskkurs hade det ju varit lugnt ändå.

Jaja, jag får återkomma med svar på frågorna någon annan gång. Ledsen att jag tråkade ut er med allt detta.


Kommentarer
Postat av: Ida

Asch, trist att det inte gick vägen! Du kan ju alltid göra en senare omtenta om du känner att du vill ha betyg i kursen trots allt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback