Min lägenhet

På måndag om en vecka tar jag mitt pick och pack och flyttar in i min nya lägenhet. Den ligger på Kuratorvägen 33 i Umeå, här alltså. Det är väldigt nära till universitetet och ännu närmare till IKSU, där jag tänkt köpa kort och bli en hurtbulle.

Lägenheten är 42,2 kvm stor och planlösningen ser ut på följande sätt:

image747

Jag har lite bilder inifrån lägenheten också, men killen som bor där nu hade så fula möbler, så det förstör bilden av lägenheten. Kan lägga upp bilder sen när jag har fått till det fint. Utsidan av huset ser i alla fall ut på detta sätt:

Hyran på lägenheten är 3559 kr i månaden, exklusive el. Det blir lite saftigt så jag håller på kolla upp det här med bostadsbidrag som jag hoppas att jag kan få.

Hit ska jag alltså flytta om drygt en vecka. Det känns toppen, men lite konstigt också. Är alltid skumt varje gång man sover första natten i en ny lägenhet, och det kommer det förmodligen att vara den här gången också. Men man brukar vänja sig snabbt också och förhoppningsvis även börja trivas, vilket jag nog ska börja göra.


Förresten tycker jag att det är lite kul att de två senste lägenheterna jag har bott i har haft nummer 32 och 33. Och för ett par år sen bodde jag på nummer 34. Men nu blir det en 33:a igen alltså. Det blir bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback