Jag bara undrar...

Läste just på Aftonbladet att alliansen har gjort klart Sveriges nya budget. Den innebär bl a skattesänkningar, höjd trafikförsäkring, höjd a-kasseavgift och slopad fri entré på museer. Finansministern själv sa att det är en budget för de som redan har jobb. En ekonom hade gjort uträkningen att de som tjänar över 30 000 kr i månaden är de som tjänar mest på den nya budgeten. Aftonbladet hade som dagens fråga till läsarna frågat om de blir förlorare eller vinnare med den nya budgeten. Än så länge har 63,2 procent svarat att de blir förlorare. Läsarna får även sätta betyg på budgeten och 58,7 procent har gett den ett minusbetyg på en femgradig skala. 21 procent har gett den fem plus. Då säger jag: Hallå Sverige! Var det inte över 50 procent av er som ville ha den här typen av förändringar? Eller var ni inte medvetna om vad den nya regeringen var ute efter när ni stod där med röstsedeln i handen? För nu verkar ni inte så nöjda längre. De "nya" moderaterna kanske lyckades lura er och få er att tro att de inte längre var överklassens parti, men tji fick ni. Nu får Sverige stå sitt kast och leva med sitt val i fyra år. Helt underbart.


Var bara tvungen att avreagera mig lite. Detta är min åsikt och jag förstår att alla inte håller med mig. Ska försöka att respektera det.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag känner precis som du. Hoppas verkligen att Sverige tar sig i kragen inför nästa val!

Postat av: Annika

Jag är enig med dig! Ett Sverige för de rika är vad vi har fått...

2006-10-16 @ 18:32:49
Postat av: Nisse-Olle

Oj jag hade ju bara tänkt kolla hur det gått med afrodansen... men här är ju en arg Elin som har åsikter! Rätt åsikter dessutom! Jag har min egna lilla teori (i form av en bild) om hur moderaterna ska skaffa fler jobb: http://6bilder.se/?p=159

2006-10-17 @ 11:57:02
URL: http://6bilder.se/
Postat av: Lisa

Jamen hallå elin! vi måste ju även sluta snusa efter nyår om vi ska ha råd att leva... glenne räknade ut att snuset kommer, efter årsskiftet, att kosta honom ca 11000 kr/år i förhållande till nuvarande 3500 kr/år. jävla blå måsar.

2006-10-17 @ 13:03:34
Postat av: Olov

Frågan är hur Glenn har räknat. Priset höjs med ~30%. Hur hans kostnader ökar med 300% är ivf över mitt förstånd.

2006-10-17 @ 23:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback