Det tar sig

Jag skulle egentligen skicka in det jag skrivit på min uppsats kl 14 idag. Kl 15 fick jag ett sms av min lärare som undrade om den var på gång.

Fördel med att bara vara två personer i klassen och ha en relativt nära relation med sin lärare: Man behöver inte bry sig så mycket om deadlines samt att man får låna läraren i frågas resväska när man åker till Tyskland.

Nackdel: Man blir latare än vanligt och läraren har ens telefonnummer.

Nu, efter att ha skickat in det jag har skrivit, blev jag i alla fall obeskrivligt lat, trots att jag fortfarande har mycket jobb med uppsatsen kvar. Men det skjuter jag upp och roar mig med lite högklassig kultur i stället.

Det börjar faktiskt ta sig på nöjesfronten igen. Jag och Anna såg Sherlock Holmes på bio i söndags och den var grymt bra och underhållande. Dessutom har Paradise Hotel börjat om efter juluppehållet och jag är fortfarande helt mållös efter gårdagens dubbelavsnitt. Nästa dubbelavsnitt är ikväll och jag kan knappt vänta. Och som om inte det vore nog har jag också börjat se Mad Men. Jag behövde en ny serie att se efter Entourage och denna verkar vara en värdig ersättare.  

I morgon bär det av till Umeå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback