Fult gjort

Idag hade vi litteraturseminarium och jag hade faktiskt hunnit läsa ut boken den här gången. Det hade dock inte en klasskompis. Han hade faktiskt inte läst den alls, så under gruppdiskussionen satt han bara och lyssnade på vad vi andra sa. När vi senare diskuterade i helgrupp tillsammans med läraren snodde han vad vi andra hade sagt för att kunna låtsas som att han hade läst den. Fy fan, så irriterad jag blev. Vem gör så? Okej att inte jag hade hinnit läsa boken till förra veckan, men det var då inte direkt något som jag hymlade med. Men att sno det klasskompisarna säger?! Så jävla pinsamt. Jag sa dock inget utan stirrade bara lite ont på honom.

Nej om jag ska hinna läsa Marlen Haushofers "Die Wand" till nästa vecka är det väl bäst att jag börjar nu. Om inte annat får jag väl sno vad han säger...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha snälla gör det! Vore grymt om du bara lyssnar på han hela tiden, å sen säger du ordagrannt vad han sagt! :)

2008-11-11 @ 12:48:05
Postat av: Olov

Va, så gör väl alla ibland. Klart man inte orkar läsa alla böcker. Varför moralisera över en sådan petitess?

2008-11-11 @ 13:20:23
Postat av: Elin

Men han sa verkligen ordagrant vad jag (och en annan tjej) hade sagt och då var det som att jag inte hade något vettigt att säga längre. Och varför ska han låtasas ha läst boken inför läraren liksom? Jättekonstigt...

Postat av: Malin

Haha, var det samma kille som ville skriva av din "läxa" eller vad det var? :D

2008-11-11 @ 17:38:23
Postat av: Elin

Nej, konstigt nog inte! Den killen hade iaf vett att fråga, haha.

2008-11-11 @ 18:19:31
URL: http://eliste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback