Det heter ju faktiskt StudentSKI och inte StudentSUP

Okej. Här kommer bilderna från Hemavan.

Som jag skrev tidigare bodde vi alltså med ett brasilianskt par.
 Luis och Luana.
 Här är den australiensiska killen Troy som vi också bodde med. Han träffade en Umeåtjej som han hängde med hela helgen.
Våra sambor var verkligen hur bra som helst!

Torsdag

Torsdagen spenderades i backen. Det var lite kallt, men väldigt bra före.
 Ida på toppen
 I liften
 Jag och Ida på brädorna
 Efter åkningen var det afterski.
 Vi kände oss lite ensamma från början eftersom vi inte kände så många, men till slut träffade vi de här tuffa tjejerna från Luleå som vi hängde med.

På torsdagkväll var det fest i vår stuga! Vi bjöd in Idas kompis Martin och några av hans kompisar från Faust.
 Troy och killen som blev otroligt poppis för sin peruk. (Och alla som känner mig kan väl förstå att jag var eld och lågor.)
 Fest
 Vattenpipan var igång hela helgen...
Hela förfesten satt jag mest och frågade Luis och Luana om Brasilien.
Sen drog vi ut på hotellet.

 Peruken var som sagt poppis...
 Även glasögonen...
 Ida och Martin

Fredag

På fredagen var vi otroligt bakis och sov länge. Jag hade förbannat ont i benen från dagen innan också. Vi åkte två åk innan vi kl 14 drog till afterskin med våra sambor. Efter cirka två öl kände vi oss som människor igen. Då förstod vi hur det här med återställare funkar.
Efter det käkade vi tacobuffé och sen var det fest hos oss igen.

 Troy och Luis gör snöänglar. Exotiskt med snö. Visste ni förresten att man kan åka skidor i Australien? Nu vet jag det.

Vi gick upp till hotellet senare på kvällen. Köade i drygt en timme innan vi förstod att vi inte skulle ta oss in. Då var klockan 01. Jag hade ändå ganska roligt i kön. Jag lurade folk att jag kom ifrån Australien. Och många gick på det, trots att jag inte ens lite kunde fejka australiensk dialekt. Till slut blev jag dock genomskådad.
 När vi kom hem skulle vi se film. Det blev dock inte många minuters film innan vi slocknade.

Lördag

 Stugan vi bodde i var hur bra som helst. Vi hade två våningar, bastu, diskmaskin, flera rum och allt vi behövde. Vi hade dock bara en nyckel att dela på och världens sämsta gömställe för den: ovanpå dörren. Det var svårt att nå den och den syntes från vägen. Ganska kasst.

På lördagen åkte vi ganska flitigt, trots benvärk. Det var väldigt fint väder.
På kvällen drog vi på fest hos Faust-grabbarna.

 Om man inte har något folie till vattenpipan är det bra att ha en chokladask. Då kan man ta folien från äckelgodisarna som ingen ändå äter.
 Ida är grym på att göra rökringar.
 Ida och Martin i kön.
På lördagkväll gick vi till Stockstugan kl 22 för att vi skulle ta oss in. Köade ett tag innan de sa att vi inte skulle ta oss in. Nähepp. Tog bussen upp till hotellet där vi köade i cirka en och en halv timme. Denna gång lurade jag folk att jag var tysk och roade mig med det.
 I kön.
 De här kallade mig för "tyskan" hela kvällen. Det var lite svårt att komma ihåg att bryta på tyska hela tiden.
 Vi handlade en massa i baren. (Har inte vågat kolla mitt kontosaldo sen jag kom hem.)
 Jag träffade Erik S
 På dansgolvet

På söndagen sov jag och var bakis hela dagen medan de andra var ute i backen. Det var nice.

Slutsatser efter helgen:
Om man bryter tror folk att man är dummare än vad man är
Fulla människor är lättlurade
Det kan vara roligt att köa
Jag har inga benmuskler
Man ska inte åka lift bakis
Snowboardåkare är hetare än slalomåkare
Det är inte lätt att få en sittplats på afterski

Tack för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Suffe

Vad härligt det verkar varit, jag vill också åka skidor...eller snowboard. Vi har inte mycket av vitvaror (snö, höhö) i Skåne direkt, så jag har aldrig varit på en riktig skidresa. Pinsamt.
Haha, jag känner igen det där med att låtsas komma från nåt annat land på fyllan...för min del kommer danskan naturligt i takt med att promillehalten stiger. Förra veckan lyckades jag fejka in mig på Corona strax innan stängning för att leta efter mina benvärmare i garderoben genom att låtsas komma från, just det, Danmark. En riktig dansk hade genomskådat mig DIREKT, men den stackars tjejen i garderoben började prata engelska med mig. Det var roligt. :D
Nu skriver jag sådär långt igen. Ack.
Ha det fint tills vi ses igen!
Kram!

2008-02-06 @ 14:07:03
Postat av: Elin

Haha! Ja här uppe i Norrland är ju skånska och danska i princip samma sak. =) Men visst kommer man långt på att inte prata svenska! Det är, som jag skrev, som att folk tror att man inte fattar lika mycket. Men det kan ju vara värt ibland!

Postat av: Sara

Sköna pics!

2008-02-09 @ 23:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback