Nyårsbilder

Nyårsafton(en) firades hemma hos Malins föräldrar i Ursviken. Jag och Anna satt i lekkommittén och skulle därför inte behöva bry oss om handling och matlagning. Det slutade ändå med att vi fick det kämpiga jobbet med att trycka på ostkrokssmulorna på förrätterna. Dessutom var det visst någon som hade glömt klyftpotatisen hemma. Ingen ordning. Våra lekar blev i alla fall lyckade och jag fick även agera trollkarl med mina korttricksskills under kvällen.

 Anna och Anton fixar maten.
 Veronica och Malin.
 De olika lagen kämpar med mitt och Annas quiz.
 Sen behövde vi få i oss lite alkohol och vad passar då bättre än ölspelet?
 Nedräkning till tolvslaget...
 ...skål!


Nyårsgänget Nicke, Veronica, Johan, Malin, Martin, Anton och Anna.

Senare på natten fick vi skjuts till stan av en vänlig själ. Vi hängde en stund på Max och observerade tonåringar och sen gick vi halvvägs till en efterfest i kylan innan jag tappade känseln i mina ben och gick hem. På vägen hem kom jag på mitt nyårslöfte för 2010: att klippa håret och skaffa ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback