Würzburg del 3

Igår hade vi ett till möte som påminde lite om det med borgmästaren, förutom att det var mer avslappnat. Mötet var med presidenten för Würzburgs universitet. Den här gången fick vi i alla fall sitta ner och "konversera", men det var samma grej med vinet och brödet.

  Yay, vi fick sitta
 Det sedvanliga vinet och brödet

På eftermiddagen gick vi en guidad tur i det berömda residenset, där furstebiskoparna bodde på 1700-talet. 
 Hanna och Vadde utanför residenset
 Frida

Andra "snygga" byggnader i Würzburg
 Less is more?

Igår på kvällen hade vi en dejt med några tyska studenter. På väg dit hittade jag Spindelmannen!


På dejten åt vi i alla fall på Tysklands äldsta pizzeria och sen gick vi på bio och såg "Der Vorleser" (på engelska "The Reader"). Jag har aldrig sett en dubbad film förut, så det var lite konstigt till en början. Men filmen utspelas ju i Tyskland, så det var ju inte helt onaturligt att de pratade tyska (även om jag tycker att Kate Winslet låter bäst på engelska). Att förstå vad de sa var inga problem och jag tyckte att filmen var riktigt bra.

Idag var vi på besök på ett konstmuseum här i Würzburg. Ganska kul.

 Frida och Vadde
 Frida inspekterar konsten

Efter besöket åkte Frida till Stuttgart. Jag ville egentligen följa, men jag har blivit jäkligt förkyld och har inte så mycket pengar kvar, så jag var dessvärre tvungen att avstå. Ska ta det lugnt och lägga mig i tid ikväll, så att jag orkar med att gå ut och partaja i morgon i stället.

Jo, idag var jag till frissan också. Det är mycket billigare att klippa sig här än i Sverige, så jag tänkte att det var lika bra att passa på. Jag gjorde slingor och klippte mig. Blev inte så jättenöjd, men det får duga.
 Skeptisk?

Nej nu ska jag vila och se lite Despi. Kanske orkar jag dra mig ut en sväng ikväll och möta upp med Hanna och Vadde på en öl, men som sagt blir det hursomhelst en tidigkväll.

Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback