Torsdag

Ikväll har jag, Frida och våra tandisar varit hos Jelena och spelat spel. Det blev som vanligt en härlig blandning av svenska och tyska. Det är roligt hur tysk sin svenska kan bli ibland. Som att Frida säger "undervisningstimme" (Unterrichtsstunde) i stället för "lektion" och att jag har börjat säga "Jag tänker..." om allt jävla möjligt där det inte passar in.

Sen fungerar ju inte riktigt tyskan som den ska heller. Under min förra lektion hade jag svårt att koncentera mig på undervisningen, för att jag mest bara tänkte på hur fel jag kongruerade verben eller böjde adjektiven. Mycket störande. Men eleverna verkar ju förstå vad jag säger i alla fall, vilket är tur.

I morgon ska jag ha två lektioner med en åtta och en nia. Det blir läxförhör, hörövningar, dialoger och annat skoj. Sen är det i alla fall helg, vilket ska firas med en shoppingtur på stan och EPP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback