Brolle-skvaller

I lördags befann sig mamma och Leif på Calles i Skellefteå. Mammas stora idol Brolle och några kompisar till honom befann sig också där, av någon anledning. Just innan stängning började trubaduren packa ihop sina saker och en gäst gick fram till Brolle och frågade om inte han kunde sjunga en låt.

Brolle var full som ett ägg och ville gärna sjunga en låt. Tydligen höll han knappt på att ta sig upp på stolen. Men oj, så vackert han sjöng, enligt mamma. Brolle spelade ett flertal låtar och drog igång allsång. Detta ska ha varit det roligaste på hela kvällen.

Sisådär kvart över två började vakterna bli sura, på grund av den övertid de då jobbade. De sa till Brolle att han skulle sluta sjunga och körde ut alla gäster.

Tack för det, vakterna. Men tack ändå, Brolle.

Brolle Junior
Brolle i lördags?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Han bor deltid i Skellefteå har jag för mig?

2008-09-16 @ 22:48:22
Postat av: Elin

Tror att han har stuga en bit utanför iaf...

Postat av: Sandra Löfstedt

Vet att han haft en stuga utanför Skelleftehamn förr i världen iallafall...

2008-09-17 @ 14:47:53
Postat av: Malin

Min kära boyfriend hjälpte faktiskt Brolle förra sommaren när hans hund hade svalt en handske. Han sa att han var väldigt trevlig faktiskt, Brolle alltså, inte hunden. Tror du din mamma blir avis på Jonas nu? :)

2008-09-17 @ 20:32:39
Postat av: Elin

Haha, mycket avis tror jag att hon blir. ;)

2008-09-17 @ 22:29:12
URL: http://eliste.blogg.se/
Postat av: Malin

Gav fel info, det var inte en handske hunden svalt, det var ett bältesspänne. Kan ju tillägga också att hans hund tydligen gillar att svälja saker, för det var inte första gången tydligen :) Hunden är för övrigt en hane av rasen Samojed eller i alla fall något liknande, Jonas var inte säker. Den heter Akilles. Om din mamma vill ha mer Brolle-fakta tänkte jag :D

2008-09-18 @ 22:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback