It´s all in your head

Jag gick på bodypump idag, trots att jag har tänkt försöka hålla mig till konditionsträning. Det var jobbigt och jag kommer att ha träningsvärkEN i morgon. Jag har i alla fall hållit mig till mitt mål och tränat tre gånger den här veckan. Kanske blir det en till gång på lördag också.

Får fortfarande inte på mig jeansen dock. Kanske borde man även lägga om kosten lite, men det är inte riktigt min grej. Varje gång jag har tänkt att jag ska börja äta mindre godis/fika/skräpmat är det enda som händer att jag börjar tänka på det jag inte ska äta hela tiden, vilket resulterar i att jag blir sugen och äter det. Jag äter alltså mer av det jag inte har tänkt äta när jag har bestämt mig för att inte göra det.

Jag läste följande i en bok en gång: "Den största skillnaden på när jag bantar och när jag inte gör det är att jag äter mer när jag bantar". Jag tror att det är ganska klassiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback