Snart Hemavan!

Hur ska jag rymma allt i väskan? Och hur ska jag komma ihåg att ta med mig allt nödvändigt? Och hur i helvete ska jag lyckas släpa med mig allt till Ålidhem centrum?

Hur ska vi bo? Vilka ska vi bo med? Kommer vi att träffa några roliga människor att hänga med?

Frågorna är många. Men jag tror i alla fall att det kommer att bli en kanonresa till Hemavan.

Bara en sak bekymrar mig. När vi anmälde oss var vi tvungna att komma på en namn till vårt gäng. Och eftersom det då var tänkt att det skulle vara jag, Ida, Kajsa och Johanna som skulle åka tänkte jag att jag kunde offra mig och döpa oss till "Schlagergänget". Nu när det bara är jag och Ida som ska åka känns det inte lika aktuellt. Då är bara 50 % av oss "schlagergäng". Jag hoppas att vi inte kommer att benämnas vid det namnet nåt under resans gång. (Och hemska tanke om det står på våra tröjor som vi ska få.) Då kommer jag att skämmas ihjäl. Men jag får låtsas att vi är ironiska eller nåt. Eller helt enkelt låstas att jag gillar schlager och att jag är stolt över det.

Nu: packa.

Kommentarer
Postat av: Olov

Don't join the dark side Elin. Don't join the dark side.

Postat av: Elin

Ingen risk.

2008-01-30 @ 17:06:22
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Malin

Schlager är ju jättesvängigt! :)

2008-01-31 @ 10:08:58
URL: http://blogg.malinb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback