En tandempartner!

På tysklektionen idag fick jag en tandempartner. En tandempartner är en tyskspråkig utbytesstudent som man ska träffa på fritiden och göra saker med. Och man ska turas om att prata tyska och svenska så att båda lär sig det andra språket bättre.

Min tandempartner verkar vara ganska schyst. Hon heter Maria och kommer från Österrike. Vi har inte bestämt någon dejt än, men bytt nummer. Får se när vi ska hitta på nåt. Jag misstänker dock att vi mest kommer att prata tyska med tanke på att hon bara varit i Sverige i två veckor. Och vi har fått instruktioner om att undvika engelska.

Ikväll ska jag i alla fall träna lite mer på min engelska. I Hemavan bodde jag och Ida med ett jättegulligt brasilianskt par och en översocial australiensare. Det var hur roligt som helst. Jag tror att vi fick mer i utbyte av dem än vi skulle ha fått av ett gäng fulla svenskar. Ikväll är hela gänget i alla fall bjudet till Troy (australiensaren) för att äta ost och kex. Inga semlor här inte. Det är ju bara sååå svenskt. Jag är ju internationell nu.


Kommentarer
Postat av: lyol

hahahaha! låter som om du egentligen hade gillat mina semlor bättre.. :)

2008-02-05 @ 19:01:28
Postat av: Elin

Hehe...jag blev onekligen sugen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback