Hjälp mig!

Ska jag eller ska jag inte åka till Umeå imorrn? Om jag gör det är jag borta mellan 6.40 och 14.30 och missar därför åtta timmar då jag kan jobba med tentorna istället. I och för sig kommer jag att sova till kanske kl nio om jag är hemma, men då orkar jag ju vara vaken på kvällen i stället. Frågan är bara om jag kommer att lära mig någonting så pass viktigt på skolan att det är värt att fara, eller om det är värdare att stanna hemma och få nåt gjort på tentorna... Svårt val...får se hur jag gör.

Idag har jag fått mindre gjort än jag hade tänkt mig. Började med språktentan och gjorde en fråga. Fastnade ganska snart på den tredje frågan där man ska förklara den språkliga utveckligen från gastiR till gäst. Jag har en förklaring på varför R blev r, men det står att den förändringen skedde under runsvensk och redan under urnordisk tid skrev man gastr, och använde alltså litet r. Kan någon förklara detta för mig? Jag känner att jag blir galen snart och jag vill inte lägga mer tid och energi på en tvåpoängsfråga.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åk till Umeå!!! :D Spamma min blog, hehe. Vill hamna högst på mest aktiva bloggar you know. Aja, lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback