Hur svensk jag är

Hittade det här svenskhetstestet på någons blogg (minns inte vems jag såg den först på). Tycker att det var lite kul. Det är väl inte rasistiskt? Lite fördomsfullt mot svenskar i alla fall.

Hur svensk är du?


[ ]  Ditt efternamn slutar på -son
[x] Du känner någon som har samma förnamn som du
[x] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[ ] I din familj är/har ni 2 barn
[ ] Du bor i villa
[x] Du bor i en tätort
[x ] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla
[ ] Dina föräldrar har gift sig
[x] Din mamma är yngre än din pappa
[ ] Din pappa heter Lars
[ ] Din mamma heter Anna
[ ] Din familj har/haft en Volvo
[x] Din familj har en silvergrå eller röd bil
[x] Du har tillgång till Internet hemma
[x] Du har egen mobiltelefon
[ ] Du har ett eget rum
[x] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[x] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna
[x] Du har varit i Grekland
[ ] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[x] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[x] Din familj har/haft en husvagn
[x]  Ingen av dina föräldrar röker
[x] Din pappa är lite lätt överviktig
[x ] Du idrottar flera dagar i veckan
[ ] Du har husdjur
[ ] Du får månadspeng
[ ] De flesta i din familj är blåögda
[x] Du äter McDonald´s
[x] Du följer Melodifestivalen ibland

Multiplicera antalet kryss med tre och få din procent.

54 % svensk. Undrar vad de andra procenten är. Norska kanske? Nej, nu vet jag. Tyska såklart!

Kommentarer
Postat av: lyol

jag blev bara 27% är det bra eller dåligt?

2007-12-05 @ 00:41:44
Postat av: Elin

Jag vet inte faktiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback