Tjejen med framförhållning

Jag sitter hemma (eller i alla fall hemma hos Linnéa), själv, en fredagkväll. Minns inte när det hände senast faktiskt. Jag kan inte hjälpa att känna mig lite tragisk, trots att jag har en väldigt bra anledning (tentan) att göra det. Antar att jag är ganska van att ha människor omkring mig för det mesta och att umgås med tjejerna i princip jämt. Egentligen tycker jag inte att det är tragiskt att sitta hemma en fredagkväll och bara vara med sig själv, utan tycker nog att det kan vara ganska skönt. Observera dock att vi pratar om fredagkväll här. Inte lördag. På lördagkvällar är det förbjudet att vara hemma själv. Jag skulle vilja påstå att det är förbjudet att vara nykter en lördagkväll till och med.

Hur går det med pluggandet då? Ja... Jag har kanske gjort 70 % av alla instuderingsfrågor och inte börjat plugga på dem än. Det känns som att det här kommer att bli den första tentan någonsin som jag får underkänt på. Och det förtjänar jag verkligen. Har bara slappat och inte gjort nåt vettigt på hela sommaren. Och hur smart är det att dagen innan tentan börja plugga på allvar, när man har tenta på en hel bok? En matematisk bok. På engelska.

Inte så smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback