Möbler och skräp

Ikväll har jag försökt räkna ut måtten på min nya lägenhet. Har ju en ritning över planlösningen, men det står inga mått på väggarna, vilket är lite störande. Efter lite försök med att räkna lite med x och y och skalor och allt möjligt tror jag att jag har lite koll på hur långa väggarna är. Så nu har jag ritat in soffa, säng, bord, byrå och lite andra möbler där jag har tänkt att de ska stå.

Det finns egentligen inte så många möbleringsmöjligheter och det är ju lite svårt att veta så här var olika möbler platsar. Jag är bara lite uttråkad (Anna, Sandra och Linnéa är fortfarande i Grekland) och så peppad på att flytta in lägenheten att det kändes kul att göra. Och dessutom fick jag träna två sidor av mig som väldigt sällan används - den matematiska och den konstnärliga.

I morgon ska jag försöka dra mig iväg till Annas förråd, där alla mina grejer står, och sortera mina grejer. Mycket ska slängas, mycket ska jag ställa i farmors lada och mycket ska med till Umeå. Problemet är bara att dessa grejer är blandade med varandra i en salig röra. Det måste jag ta tag i i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback