Rostockbilder

Jag fick så mycket internetabstinens så jag betalade en massa pengar och köpte mobilt internet. Känns skönt att ha internet hemma i lägenheten nu i alla fall.

Här kommer lite bilder:

Lägenheten:


 Vi bor bredvid Lindenpark, som är fin på dagarna men genom vilken vi tog en skräcklöpning i tisdagskväll.
 Tisdagen sög i övrigt också. Maten blev äcklig till och med.

 Onsdagen var dock grym. Vi åt gomiddag och drack lite vin.
 Sen gick vi ut på ett studentställe med billig öl. Det var happy hour och Frida råkade köpa sex öl i stället för tre. Vi drack och var glada.
 Vi träffade två små 18-åriga tjejer som vi partade med.
 Igår tog vi en promenad runt universitetsområdet. Vi har gått många kilometer hittills (och ätit en massa skräpmat för att jämna ut).

Igår bowlade vi med lite utbytesstudenter. Jag och Frida kickade ass på bowlingbanan och blev lite sura för att de andra inte var så tävlingsinriktade och uppmärksammade våra skills.
 Frida och utisar.

Sen drack vi lite öl och gick ut på nåt ställe som hette Bunker. Och en bunker var det.
 Party! 

Nu har vi alltså varit ute två kvällar i rad, så ikväll blir det hemmakväll med tv, facebook och sims. I morgon blir det vidare utforskning av nattlivet här i Rostock.


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad jag är avundsjuk på eran "lövpark"! Alla de där mysiga träden med en massa löv som ligger och blir halkiga på marken under hösten är en av de saker som jag saknar mest nu när jag är hemma... mer löv åt norrlandsfolket!

2009-10-31 @ 14:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback