Vikarie i veckan

Min handledare är borta i veckan, vilket innebär att jag ska ha alla hennes lektioner själv. Jag har tidigare bara haft åttorna och niorna, men nu är de på prao och jag ska ha fyrorna, femmorna, sexorna och sjuorna i stället. Och lite skillnad är det ju.

Med åttorna och niorna har jag bara pratat tyska; alltså inte ett ord svenska. Jag tror att det är jätteviktigt för inlärningen av ett andraspråk att det naturliga är att man pratar språket. Men det funkar ju kanske inte riktigt i en fyra, där de i princip bara kan säga vad de heter, hur de mår och vad det är för dag.

Idag när jag hade fyrorna såg de ut som frågetecken när jag började babbla med dem på tyska. Jag kom på mig själv ganska snabbt när jag såg deras förvåning och slog på en sång med veckodagarna i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback