Würzburg del 1

Wiho, nu har jag internet på rummet. Rummet, som är ca 15 kvm stort och inte så jättetrevligt. Dusch och toa finns det inte heller, utan det är gemensamt. Usch. Igår skulle jag duscha, men då såg jag en spindel i taket och sprang över till Fridas korridors badrum, som är i alla fall lite fräschare, och duschade där i stället. Idag köpte jag ett torrschampo, för att undvika så många duschar som möjligt. Så här ser det ut:



Nämen jag ska inte klaga för mycket. Det kunde har varit värre. Fridas rum är t.ex. mycket omysigare för det är ingen som bor där i vanliga fall. Och hon har inget eget tvättställ..!

Resan hit måste jag dock klaga på lite. Den tog ganska precis ett dygn! Buss till Vännäs, tåg till Stockholm, buss till Skavsta, flyg till Karlsruhe, buss till tågstationen där, tåg till Stuttgart, tåg till Würzburg. Jag var ganska trött när vi kom fram igår kväll! Några bilder från resan:

 Medan vi väntade på tåget i Vännäs gjorde vi en liten utflykt till hotellet och tog en öl.
 Sen hittade vi en annan pub också...!
 En spark hittade vi också.
 Och en liten plog(?).
 Här dödar vi lite tid i Stockholm.
 Framme i Karlsruhe! Lägg märke till IKEA-kassen som jag var tvungen att köpa på Skavsta för att rymma allt mitt handbagage. 35 pix kostade den. Kul, med tanke på att jag har typ fyra stycken hemma.
 Här försöker jag ta kort på de sneda träden...

Jag sov i alla fall ganska gott i mitt lilla rum i natt. Idag lyssnade vi på tre föreläsningar och träffade ett par tyska studenter som ska åka till Umeå i höst.

 Min klass! Vadde, Frida och Hanna.
 Vi kikar på utsikten.
 Sedan gick vi en sväng på stan och kikade bland annat på residenset i Würzburg.
 Tomte live, hihi.

Vädret här är i alla fall bättre än i Umeå. Det är ganska varmt och ingen snö. Hur skönt som helst.

Ikväll ska vi iväg med vår lärare på någon "Weinstube" och träffa några andra svenskar tror jag. Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Nä, klaga INTE - jag bodde i ännu mindre rum, som jag dessutom delade med en annan person i en och en halv termin så två veckor kommer du att överleva - jag lovar!

Postat av: Frida

Dissa inte mitt rum!

2009-03-03 @ 18:57:00
URL: http://fridolita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback