Första dagen

Idag började alltså tyskan. Och det var en hård start. I morgon har jag ett muntligt prov för en av lärarna och en skrivuppgift som ska lämnas in. Och tydligen kommer det att fortsätta att vara tufft. Vi träffade några studenter som läser Tyska C idag, som sa att de inte hade mycket till liv under den första terminen. Yay! Vi hade grammatikrepetition hela förmiddagen, så jag kände att jag hade hamnat rätt i alla fall.

Klassen då? Vi är sex personer totalt och vi är två som läser till tysklärare. Vi har våra lektioner i små grupprum. Haha. Det som är bra med att vara få är att man lär sig mycket. Det går som inte att glida.

Idag träffade jag Ida, Johanna och Maria, som alla läser religion. Övervägde en sekund att också göra det, bara för att få gå i deras klass, men tog mitt förnuft till fånga. Så nu måste jag skriva en fejkad intervju. På tyska.

Kommentarer
Postat av: ylva

du skulle vara här och träffa mina tyska kompisar Kathrin, Stefan, Christopher, Jan och Frederike. Lär mig faktiskt förstå rätt mkt tyska. Uttrycket som fastnat bäst är väl "lojft" (antagligen felstavat) ;)

Postat av: Elin

Det hade ju onekligen varit nåt för mig. :) "Lojft" säger du... Hmm... Kanske är "läuft" dvs "springer"?

2008-09-02 @ 21:55:36
URL: http://eliste.blogg.se/
Postat av: ylva

hehe nej det ska tydligen betyda typ: ok, eller det är lugnt, det är bra, lojft liksom, kidsen använder det typ ;)

2008-09-02 @ 23:16:32
URL: http://ylvson.blogg.se/
Postat av: Elin

Aha! Bra att du uppdaterar mig om sånt vi inte får lära oss i skolan..! :)

2008-09-03 @ 18:03:54
URL: http://eliste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback