Bilder från fredagen i London

Som jag skrev i det förra inlägget åkte vi till London Eye på fredagen efter att ha varit på Madame Tussauds. Man såg hjulet på långt avstånd, då det är mycket högre än husen.

 Riktigt coolt. London Eye ligger på andra sidan Themsen, mitt emot Big Ben.
 Big Ben och Houses of Parliament.
 Här är vi på väg uppåt.
 Synd att det var lite disigt...
 I mitten av bilden ser man Buckingham Palace.
 Jag och Micke.
 London.

Efter att vi hade åkt tjatade jag om att åka en båttur bort till Towern, vilket vi också gjorde.

 Towern från Themsen.
 Turguiden var mycket rolig. :)
 Tower Bridge.
 Vi gick i land och kikade runt lite.
 

Vi tänkte att vi skulle köra turistgrejen fullt ut, så efter Towern åkte vi till Buckingham Palace.

 Victoria Memorial är det första man ser när man kommer dit.
 Buckingham Palace.
 Vi var inte direkt ensamma där...
 Jag.
 Micke tyckte att vakternas gång var rolig.

Efter Buckimgham Palace gick vi till Harrods, där vi irrade omkring en stund. Vi var trötta i benen även denna dag och gjorde misstaget att gå hem från därifrån.
 Men vi fick i alla fall en tur genom Hyde Park.

Vi vilade upp oss en stund innan vi gick ut för att äta middag.
 Micke tyckte att det var häftigt att det stod så mycket folk utanför pubarna.
 Vi gick till Trafalgar Square, där Lord Nelson står.
 Vid Trafalgar Square.
 
Sen gick vi till Covent Garden där vi åt middag och drack lite öl. Det var en massa aktiviteter här, bland annat en kille som jonglerade med kvivar och motorsågar. Det tyckte vi var lite läskigt, så vi åkte hem.
 Tog en bild på hotellet när vi kom hem.

Det var fredagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback