Bilder från Emirates

Lördagen i London var verkligen en superdag. På förmiddagen gick vi till Notting Hill och Portobello Road, där det är marknad varje lördag.

 I Notting Hill.

17.30 skulle ju Arsenal-matchen börja, men vi åkte upp till Emirates (arenan) redan vid 13-tiden.
 Tunnelbanestationen hette Arsenal.
 Vi gick förbi Arsenals gamla arena Highbury.
  Emirates.

Micke shoppade lite i de Arsenal-affärer som fanns där och sen gick vi vidare till Arsenal-puben Tollington.
 Öl på Arsenal-pub.  Micke trivdes väldigt bra på Arsenal-pub. :)
 Jag hade Arsenal-halsduk.

Vi gick tillbaka till Emirates i god tid innan matchen och såg uppvärmningen. Vi hade bra platser med bra sikt.
 70 000 pers ryms på Emirates...
 Spännande innan matchen. :)
 Arsenal och Newcastle innan avspark.
 Robin van Persie skjuter straff...
 ...som han sätter!
 Micke hade självklart sin nya tröja på sig.
 70 000, som sagt...
 Jag lyckades fånga Wenger (tränaren) också.
 Efter matchen blev det folkvandring till tunnelbanan.

Jag måste säga att matchen var bland det grymmaste på hela resan. Det var otroligt mäktigt och jag var väldigt insatt i matchen. Jag hade ju till och med lärt mig alla spelare i Arsenal. Ja, det var en riktigt rolig upplevelse.

Kommentarer
Postat av: en ostkrok i LA

Det ser ut som du har det jatteharligt i england, inte illa!!

Och fotbollsmatchen, heregud sa ball!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback