Sommarjobb 2008

Det här med sommarjobb kan ju ge en ångest av olika slag. Än så länge ligger min ångest på en hanterbar nivå, men jag antar att den kommer att accelerera eftersom månaderna går.

Än så länge har jag sökt två jobb: på campingen i Umeå och på campingen i Skellefteå. Det är alla jobb som kommit ut på AMS som jag känner mig kvalificerad till/intresserad av. Problemet med jobben som läggs ut där är att de får otroligt många sökanden, så chanserna att få dem är inte stora.

Man skulle ha haft kontakter i stället.

Någon som vet var jag kan söka jobb? Helst i Skellefteå, men Umeå funkar också.

Kommentarer
Postat av: lyol

gamilngar? ok, jag vet. ett förslag jag har kommit med mer än en gång. men det funkar.

2008-03-03 @ 16:36:45
Postat av: Elin

Tyvärr, men gamlingar är nog inte riktigt min grej. Jag är ju lite kräsen. Och gamlingar är ju lite äckliga.

Postat av: lyol

lite?! ganska så mycket. :)

2008-03-03 @ 17:04:56
Postat av: Kajsa

Mitt tips är att du söker sommarjobb även på ställen som inte annonserar om det! Vänta inte på att jobben ska dyka upp utan leta upp dem! =)

2008-03-03 @ 17:40:47
Postat av: Elin

Fast var då? Det känns som att man inte har chans att få nånstans om man inte har kontakter...

2008-03-03 @ 17:42:07
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Kajsa

Äh, men så kan du ju inte tänka då får du ju aldrig nåt jobb! Du måste gå in för att sälja dig själv (och nej, inte på det sättet) och visa hur oumbärlig du är. Du måste ju försöka!

2008-03-03 @ 20:37:50
Postat av: Elin

Fast det känns faktiskt rätt så hopplöst. Men du har rätt i att det inte går bättre av att tänka så direkt!

2008-03-03 @ 20:44:27
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Malin

Jag säkte jobb på campingen i Skellefteå en sommar. Gick på intervju och jag fick faktiskt jobbet, men då fick jag jobba på rönnskär istället så jag tog det inte. Men det är inte omöjligt i alla fall!

2008-03-03 @ 22:01:43
URL: http://blogg.malinb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback