GI - dag 2

Idag fick jag mina nya vitvaror! En spis och en kyl/frys. Värt. Och eftersom vi har fått pengar idag har jag tänkt gå och handla en massa varor som jag kan fylla den med. Ska handla GI-mat, typ sallad, kött, fisk och nötter.

Igår åt jag ägg, lax, broccoli, kyckling och broccolisoppa. Var hungrig hela dagen, trots att jag åt ganska mycket. Det är ganska svårt att bli mätt när man inte äter kolhydrater har jag upptäckt, trots att man får äta hur mycket som helst av det andra. Så idag har jag tänkt göra massor med tonfisksallad som jag ska frossa i.

Jag är ändå ganska nöjd ändå. Jag har ju klarat en hel dag...! Men man känner sig ganska seg. Får se hur jag mår innan veckan är över... Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Ida

Men du, hur blir det på onsdagshänget?

Postat av: Elin

Haha...ja jag har ju funderat lite på det. Vi får se om jag kommer på någon lösning!

2008-03-25 @ 16:07:27
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag tror man brukar
vara trött typ en vecka och sedan ska man bli pigg...

2008-03-25 @ 17:11:36
Postat av: Annika

men du måste öka ditt proteinintag om du inte blir mätt. Man ska äta stora delar protein. Grönsaker mättar inte länge men ger vitaminer.

Du kan äta nötter på onsdagshänget =)typ osaltade cachew och någon god ost kanske?
Fy vad dyrt det är med GI-mat! alltså proteinerna eg...

2008-03-25 @ 17:50:55
URL: http://annikki.blogg.se
Postat av: Elin

Jag åt massor med tonfisksallad, så då blev jag mätt iaf! Ja det är ju betydligt mycket dyrare än pasta... Men det är ju faktiskt ganska bra mat. Älskar lax till exempel. =)

2008-03-25 @ 18:30:55
URL: http://eliste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback