VFU-problem

Jag har varit med samma med samma handledare varje gång vi har haft VFU (praktik). Hon är svensklärare på Balderskolan i Skellefteå och jag har trivts hur bra som helst där. Hon är lärare för omvårdnadsprogrammet och hennes elever är hur fina som helst. Så jag har varit ganska nöjd.

Nu ska vi under CK2-kursen ha praktik igen, de tre sista veckorna i februari, och min handledare ska åka bort just då. Så jag kan inte vara med henne. Och på grund av att det är så många som läser CK2 är det fullt på alla gymnasieskolor i Skellefteå. Drygt.

Jag ska även läsa en kvalifikationskurs i tyska på halvfart parallellt med CK2 och har kommit på att det blir knepigt om jag har praktik i Skellefteå. Så jag ringde och sa att jag helst skulle vilja vara i Umeå, men det är fullt på alla gymnasieskolor här också. Hon frågade om jag kunde tänka mig vara i Vännäs eller Robertsfors, men då blir det fortfarande knepigt att ta sig till tyskkursen när den är.

Så förmodligen kommer jag att vara på högstadiet istället, så att jag kan vara någonstans i närheten av universitetet. Det känns helt okej ändå, trots att jag tror att högstadieelever är svårare att ha att göra med än gymnasieelever. Men det är ju också en erfarenhet.

Nu vill jag veta var jag ska vara i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback