Mein Gott!

Hahahaha.

Herregud.

Jag tar tillbaka allt jag har sagt om att tyskkursen nog skulle vara på låg nivå. Och om jag någonsin hävdat att jag är bra på tyska så tar jag tillbaka det också.

Jag höll på att smälla av när läraren sa att all undervisning kommer att ske på tyska. Och att vi bara ska prata tyska i klassrummet. Ge mig alkohol, tänkte jag bara. Hur ska jag annars klara av det? Tur att man i alla fall har lite självdistans.

De andra i klassen var ganska bra och jag kände mig typ sämst. I alla fall på att prata. Att förstå vad läraren sa gick faktiskt helt okej. Men innan kursen är slut ska jag väl kunna prata också.

Klassen verkar schysst. Vi var väl kanske tio stycken, varav en går ck2 med mig också. Så det blir nog bra.

Men det kommer att bli fullt upp har jag insett. Inför torsdagens lektion ska vi skriva två korta texter och leta i en text efter svaga och starka verb (som vi ska lära oss böja) och en massa substantiv som vi också ska lära oss.

Dessutom har vi litteraturseminarium med ck2 på torsdag. Så det blir fullt upp i morgon. Tur att vi inte har någon skola då.

Nu ska jag vila. Jag är tröttare än aldrig förr. Jag kan inte ens minnas senast jag hade skola 8.30 - 17.00. (Och hoppas att det aldrig händer igen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback