Fibrer är inte så bra som vi tror

Jag har gett upp det här med fibrer. Ända sedan jag läste en artikel om att man inte bör äta fibrer varje dag har jag börjat köpa vanligt ris och vanlig pasta igen. Det stod att om man äter fibrer varje dag till flera måltider kan man få svullen och gasig mage och att magen ju måste få vila. Det låter helt rimligt tycker jag! I det här landet är vi ju sjukt besatta av fibrer. Allt ska innehålla en massa fibrer. Jag tror att vi borde tagga ner lite.


Jag kommer dock att fortsätta med att äta mörkt bröd, för det mesta i alla fall. Man håller sig ju faktiskt mätt längre. Men mörkt bröd innehåller faktiskt mer kalorier än ljust. Sådetså.


Kommentarer
Postat av: lyol

eller fiber som kellogs reklamen säger...

2008-01-09 @ 11:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback