Den där årssammanfattningen

Här kommer min sammanfattning av 2007, som för min del var ett väldigt händelserikt år.

Så var första delen av året: Första delen av året var ganska jobbig, både för mig och för personer i min närhet. För min egen del var nog februari och mars värst, men framemot sommaren ljusnade saker beydligt.

Så var sommaren: Helt fantastisk. Jag hade hur roligt som helst. Läste sommarkurser och hade därför en massa ledig tid för fest och beachande. Bodde hemma hos mamma och hade därför ingen hyra att betala. Sommaren 2007 var hur bra som helst.

Så var sista delen av året: Jag flyttade till Umeå och började ett nytt liv, eller vad man ska kalla det. Trodde att jag skulle åka hem till Skellefteå varannan helg, men det gjorde jag inte. Ett tecken på att jag trivs bra i Umeå, antar jag. Jag har börjat umgås med en hel del nya människor som jag verkligen tycker om, men det betyder inte att jag uppskattar de "gamla" människorna mindre. Det enda dåliga med hösten är att min ekonomi har varit obefintlig, typ.

Årets låt: Jag behöver väl knappast säga att det är Somebody told me med The Killers.

Årets serie: Jag har sett många serier i år, men efter att ha sträcksett två säsonger av Lost, är det nog den serien som tar priser. Jag drömde ju till och med om "the hatch" vid ett par tillfällen.

Årets fest: Här kan jag faktiskt inte välja endast en, utan måste säga Kvastkampen i Kalmar, Brännbollsyran i Umeå, Stadsfesten i Skellefteå och Storsjöyran i Östersund. Oj, så kul jag hade.

Årets sport: Här blir det också knepigt att bara säga en. Första delen av året var det box med Anna som gällde för hela slanten. Sedan jag flyttade till Umeå har badminton varit något jag spelat många gånger, och med flera olika personer. (Är bara att säga till om ni är sugna!)

Årets spel: Singstar har varit något genomgående under 2007, både på förfester och efterfester. Och jag har kickat ass.

Årets ursäkt att fika: Onsdagshänget med Umeåtjejerna.

Årets internetsysselsättning: Facebook såklart. Och bloggen också då.

Årets nykomling: Min kusindotter Liv som föddes i slutet av året.

Årets hjälte: Min vän som gått igenom så otroligt mycket under 2007. Du är så stark.

Årets boende: Min underbara lägenhet där jag får bo alldeles själv. Helt underbart.

Årets smeknamn: Ölov och Ölin.

Årets frisyr: Jag har haft många frisyrer under 2007. I början av året hade jag långt blont hår. Nu är det ganska kort och mörkt. Men jag måste ändå säga att den blonda pagen var den största hiten.

Årets misslyckande:
Sommarkursen i kryptologi. Vad tänkte jag egentligen?

Årets galna grej: En viss taxiresa till Umeå. Herregud.

Årets roliga grej: EPP. Mer sånt!

Årets mest använda grej: Min digitalkamera. Uppskattat av några. Mindre uppskattat av de flesta.

Årets mest förvirrande och omtalade grej: Min sexualitet och mitt civilstånd.

Årets mys: Söndagarna i soffan med Desperate Housewives.

Årets ångestframkallande: Alla jävla hemtentor.

Årets bloggskämt: Linnéa har skjutit en björn.

Årets bloggskämt 2: Sandra har klippt mig och färgat mitt hår.

Årets "hur många människor ryms i en etta?": En fest hos mig. Ni som var här vet vilken jag pratar om.

Årets bilder:



Det finns så många fler bilder också, men nu måste jag verkligen skriva uppsats.

En avslutande bild bara:

         image1564

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är grym Elin! Jag gillar din självdistans o hela grejjen med din blogg. Det är så kul att gå in och läsa här för du skriver hur bra som helst! Världsklass helt enkelt:)
ses snart! Kämpa på
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback