Idag är första dagen under praktiken som jag är hemma innan klockan fem

Idag hade jag samma lektion igår, fast med den andra (och något lugnare) klassen. Eleverna jobbade ganska bra, trots att de var var livliga som vanligt, och jag är ganska nöjd med lektionen. Jag måste nästan erkänna att jag ibland kan se lite (observera "lite") av charmen med högstadieelever. Men jag tycker fortfarande att ju äldre elever, desto bättre.

Min hals är dock inte nöjd. Det här med att läsa högt och att ryta ifrån när elever lever om är inte något halsen uppskattar. Nu är jag hes och har ont, så resten av dagen ska jag vara tyst. Ikväll hade jag tänkt gå och se Annikas teaterföreställning, men för att jag inte känner mig kry och att tyskuppgiften måste göras innan i morgon blir det att stanna hemma ikväll.

Tack vare (?) att jag har ont i halsen behöver jag inte vara med på friluftsdagen på Iksu i morgon. Det känns skönt, med tanke på att jag ändå inte skulle kunna träna och i stället då kan arbeta med det som är kvar på tyskan. Satans drygt är det dock att jag får det här just när jag håller på komma igång med träningen. Jag gick ju till och med på step muskel ju. Men träningen får jag ta tag i igen när jag blir frisk.

Nu: hålla käften.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är inte heller kry. Krya på oss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback